Min syn på dieter/bantning

Publicerat: 4 april, 2012 i Food

Jag får med jämna mellanrum frågor om dieter. Kort sagt anser jag att det finns dieter som fungerar och dieter som inte fungerar. Eftersom varje människa är olika är det också olika vilken diet som passar just den personen. Det viktigaste att komma ihåg är att det inte räcker att hålla en diet några månader för att gå ner/bli frisk osv. Det gäller att ändra livsstil och detta är betydligt svårare. Därför anser jag heller inte att bantning är hälsosamt och fungerande. Visst man kan gå ner i vikt, men den kommer med stor sannolikhet att komma tillbaka. Jag tycker heller inte man ska utesluta någonting helt och hållet. (t.ex. LCHF = Lo Carb Hi Fat = lite kolhydrater, inte inga alls)

Ät med hjärnan och inte med hjärtat.

kommentarer
  1. *Pia* skriver:

    Skönt att ÄNTLIGEN nån som även säger såhär!!!!!! Jag hållet med dig!
    Tack!!❤
    GLAD PÅSK TILL ER!!

Kommentera

