Veckan som gått och ännu håller på

Publicerat: 15 september, 2011 i Uncategorized
Etiketter:, , , , , ,

MÅNDAG:

Måndagen började sin vana trogen med Zumba i Sundom! På plats var många härliga damer som väntade ivrigt på att timmen skulle börja och rumpor skulle skakas. Tyvärr hade jag tekniska problem och musikspelaren som jag brukar använda (lokalens egen) fungerade inte, iaf fick inte jag den att fungera. Istället fick jag hämta min egen spelare från bilen (egentligen hade jag min underbara hjälpreda Malin att hämta den, tack!🙂 ). Jag märkte dock 4 minuter före timmens start att strömsladden var hemma (!). Efter många paniksamtal till min sambo (som pratade ett annat samtal) fick jag tag i honom och han skulle göra sitt bästa för att komma från Tölby till Sundom för att rädda mig! Jag började timmen i tid (eftersom spelaren även fungerar på akku) men märkte snabbt att jag inte kunde ha på mycket volym alls (eftersom den drar mera ström desto mera volym man har på). Som tur var kom min underbara sambo med sladden relativt fort och timmen kunde fortsätta som vanligt. MEN tekniken tänkte inte sluta bråka med mig än. Min iPod krånglade igen fastän jag gjort en ordentlig reboost som jag blivit rekommenderad att göra. Oj, oj, oj, får skaffa mig en annan lösning istället… Några bra tips?

Efter Sundom styrde jag kosan mot Pörtom, spelaren fungerade, men iPoden bestämde sig för att krångla även där!

Jag tackar alla deltagare som stod ut med allt krångel i måndags både i Sundom och Pörtom! I Sundom körde vi t.o.m. så pass hårt att imma kom på fönstren😉 Zumba Baby!!

När jag kom hem hade jag sjuka knän. Jag gick i duschen, åt, stretchade och gick och la mig.

TISDAG:

Dagen började i Solf med barnen på ZumbAtomic. Barnen var fulla med spring som vanligt och de dansade och lekte som aldrig förr. Jag kände redan då av att mina knän inte mår så värst bra. Efter barnen var det dags för Zumba Gold. Zumba Gold är en lugnare Zumba där man inte hoppas eller gör andra övningar som kan vara påfrestande för leder o.dylikt. Jag däremot kände en lite smärta i knäna. Under PILOXING-timmen efteråt fick jag avbryta och bara visa övningarna för att sedan ”bara” pusha på deltagarna. Efter PILOXING haltade jag resten av kvällen…

ONSDAG:

Jag hade vaknat varje gång jag svängde mig under natten. Haltade fortfarande. Höll 4 Pole dance timmar men gjorde i princip inget alls under de två sista timmarna. De två sista timmarna var koreo-timmar och som tur var hade vi nästa hunnit gå genom båda koreografierna förra veckan, så alla visste vad de skulle göra. När jag åkte hem haltade jag inte längre🙂

TORSDAG:

Jag åkte för att få massage. HALLELUJA!! Mina ben kändes som stenar när han tog i började på. Nu efteråt känner jag verkligen av att jag har ben. Fortsatt regelbunden massage ska göra susen för min stackars kropp!

Tyvärr fick jag inhibera dagens timmar i Tölby och Sundom. Jag velade länge fram och tillbaka, men beslutade mig för att låta benen vila ordentligt för att kunna ha kurserna i framtiden. Jag hoppas också deltagarna uppskattar att instruktören kan göra ordentligt istället för att bara göra något halvdant.

Jag väntar med spänning hur benen reagerar på massagen imorgon! Kommer jag att ta mig ur sängen?…

Sköt om er kropp och knopp! Det mår ni själva bäst av!

kommentarer
  1. Ann skriver:

    låter inte vidare med knäna! Har samma problem men vrikat fot. Har samma känsla när det gäller instruera halvdant, vill gärna ge 100%. Om vi sätter ihop oss kanske vi får en hel kropp utan krämpor!😀

    Med Ipoden din, har du Iphone så lägg in låtarna där som extra eller köp en billig mp3 spelare som just in case.

    Bra inlägg! Krya på dig!

    • Motionshuset skriver:

      Jag har läst om din fot, inte kul. Men tyvärr är det så i vår bransch😉 Bra idé med att slå ihop oss😀
      Jag har ingen iPhone, och vill inte skaffa en. Jag har en gammal mp3, men den spelare jag använder nu har endast en dock för iPod o.dyl. och passar inte min mp3. Måste fortsätta fundera vad jag ska ta mig till… Tack ändå för tipset🙂
      Hoppas din fot börjar bli bra igen!

Kommentera

