Having a ”normal” job

Publicerat: 15 juli, 2011 i Uncategorized

ENG: This week I’ve been helping out at my old job. It’s fun being back, but I just don’t get how people get time for everything that has to be done when they work a ”normal” job. Don’t get me wrong, if you like having a ”normal” job, that’s great, but that’s NOT for me.

With a normal job I mean working 8-16, 9-17 or something like that. For example: If you work 9-17.30 (like my old job). You may have to buy groceries, go home and make dinner. When dinner is done and before it’s eaten it’s already at least 19.00. You may have to clean the house, do the dishes and the laundry. Before that is done it’s 20.00. If you have children, they might need help with their homework. I just don’t get how people have time for exercise for example.

That’s why I love what I do. I can decide my own work hours and do work from home. I can spend time with my child and make my time useful and effective.

I would be so glad if you could tell me how your typical day looks like!🙂

 

SWE: Den här veckan har jag hoppat in och jobbat på mitt gamla jobb. Det har varit roligt att vara tillbaka, men jag förstår inte hur folk har tid att göra allt som ska göras hemma när man har ett ”normalt” jobb. Missförstå mig inte, om du gillar att ha ett ”normalt” jobb är det jättebra, men det är INGET för mig.

Med ett normalt jobb, menar jag ett jobb från 8-16, 9-17 eller dylikt. Som exempel: Om du jobbar 9-17.30 (som på mitt gamla jobb). Efter jobbet kanske du behöver åka och handla mat. Före du är hemma, har lagat och ätit maten är klockan åtminstone 19.00. Då kanske det behöver städas, diskas och tvättas. Klockan är då 20.00. Om du har barn ska de ha hjälp med läxor eller dylikt. Jag förstår bara inte hur folk har tid med andra saker som t.ex. att motionera.

Detta är varför jag älskar mitt jobb. Jag kan själv bestämma mina arbetstider och jobba hemifrån. Jag kan göra hushållssysslorna när det passar mig, samt få spendera tid med min dotter. Jag kan dessutom använda min tid effektivt och därmed göra mer nytta.

Jag skulle bli otroligt glad ifall du kunde berätta för mig hur din typiska dag ser ut!🙂

 

FIN: Tällä viikolla olen työskennellyt vanhassa työssäni. On ollut hauskaa olla siellä, mutta en ymmärrä miten ihmisillä on aikaa tehdä kaikki tarvittavat kotona, kun on ”normaali” työssä. Älä ymmärrä minua väärin, jos haluat olla ”normaalissa” työssä niin on hyvä, mutta se ei ole minun juttua.

Kun puhun normaalista työstä, tarkoitan 8-16, 9-17, tai vastaavaa. Esimerkiksi: Jos työskentelet 9-17.30 (kuten vanhassa työssäni). Töiden jälkeen voit joutua mennä ja ostamaan ruokaa. Ennen kun olet kotona, olet keittänyt ja syönyt ruokaa kello on vähintään 19.00. Tämän jälkeen ehkä pitää siivota, tiskata ja pestä pyykit. Kun kaikki tämä on valmista kello on 20.00. Jos sinulla on lapsia, ehkä he tarvitsevat apua läksyjen teossa jne. En vain ymmärrä, miten ihmisillä on aikaa muihin asioihin, kuten esimerkiksi liikuntaan.

Tämän takia rakastan työtäni. Voin itse päättää aikatauluni ja työskennellä kotoa. Voin tehdä kotityöt, kun sopii minulle, ja saan viettää aikaa tyttäreni kanssa. Voin käyttää aikani tehokkaasti ja saada enemmän tehtyä.

Olisin erittäin iloinen jos voisit kertoa minulle miltä sinun tyypillinen päivä näyttää!🙂

Kommentera

