Challange: Day 1

Publicerat: 11 juli, 2011 i Fitness

ENG: OMG! I’m tired in my arms! How is this challenge going to end?! Today I had to do a series with 10-12-7-7-10. I was supposed to rest 60 seconds between every set, and I gave my partner the important assignment to time the 60 seconds. When I had done 10-12-7 and I had spaghetti arms, he tells me that he had misunderstood me and only timed 30 seconds between every set! No wonder that I was tired! Well I pushed myself to the end and I hope it feels better on Wednesday when it’s push up-time again. I think it’s best I time my rest by myself in the future😉

 

SWE: OOH, vad jag är trött i armarna! Hur ska detta sluta?! Idag gjorde jag en serie på 10-12-7-7-10. Det var meningen att jag skulle vila 60 sekunder mellan seten, men jag hade gett min sambo uppgiften att ta tid, vilket ledde till att det blev tuffare än menat. Han hade missförstått mig och tog endast 30 sekunder mellan seten. Inte konstigt att armarna var som spagetti redan efter 10-12-7! Jag hoppas det går bättre på onsdag när jag får vila 90 sekunder mellan seten. Men upprepningarna ökar då, så kanske det inte känns bättre ändå. Jag tror dock att jag ska ta tid själv framöver😉

 

FIN: Voi IIIITKU kun minulla on väsyneet kädet! Miten tämä haaste tulee loppumaan?! Tänään minun piti tehdä sarjan 10-12-7-7-10. Minun piti levätä 60 sekuntia joka setin välissä, ja annoin avomiehelleni tärkeän tehtävän ajoittaa 60 sekuntia. Kun olin tehnyt 10-12-7 niin kädet olivat niin kuin spagettia, hän kertoi minulle että hän oli käsittänyt väärin ja oli vain ajoittanut 30 sekuntia! Ei ihme, että olin väsynyt!  Toivon että tuntuu paremmalta keskiviikkona, kun taas on push up-aika. Parasta on silti että ajoitan tulevaisuudessa itse😉

Kommentera

